zverejnený) (nebudezákladneadresaprilákať hosťaInmotion couponsadresamenokávvybrať dôkaze

Napíšte nám

Prihlásenie

Dať viac ako len potrebu


Každý hosť ktorý k Vám príde ide vykonať určitú potrebu ktorú ma. Nemyslím veľkú potrebu ani malú potrebu na wc ale potrebu uhasiť smäd, hlad možno zrelaxovať. To sú potreby za ktorými ide. Očakáva že to splníte on zaplatí a odíde. Môže byt spokojný, nespokojný, neprekvapený ale môže byt prekvapený. Ako spraviť prekvapenie? Naučiť hosťa niečo nove. Môj názor je že menu musí byt pútavé. Fotky v menu sú staré zlo. Ale ak hosť otvorí menu a vie že si ide dať kávu a k tomu nie aký spirit tak si to dôkaze vybrať za minútu. Ako ho donútiť držať to menu v rukách aj po objednávke aby ho preštudoval celé? Musíte mu ponúknuť v tom menu viac ako len názvy nápojov alebo jedál.

Hosť je pri kolónke káva vie že pije vždy espresso prečo by si mal prezerať ďalšie strany? Pretože ho musia zaujať. Pri kolónke espresso nemusí byt len napísaný názov a cena ale môže Tam byt ako sa pripravuje, ako dlho sa lúhuje. Na začiatku kávového menu môže byt napísaný stručný popis o histórii kávy, rozdelenie kávy že existujú určite základne odrody káv ako arabica ci robustá. K ním krátky popis ktorá ako chuti, koľko kofeínu obsahuje, ktorú napríklad vy podávate. V tom momente si hosť neobjednal len svoju štandardnú kávu ale naučil sa aj nove informácie ktoré predtým nevedel.

Pomerne rozšírené sú ázijské reštaurácie. Ak je hosť prvý krát v ázijskej reštaurácii je stratený z týchto názvov. Nevie ako chutia odkiaľ sú. Nevie o nich takmer nič. Čo tak pridať k názvu jedla malý popis nie len z čoho sa skladá ale na pravú stranu dať z akého štátu pochádza alebo napríklad že je to najznámejšie jedlo z danej krajiny, možno krátku zaujímavosť o tomto jedle. Toto všetko by mala byt práca čašníka no veľa krát sa hosť hanbi opýtať alebo čašník nemá toľko času rozprávať s hosťom lebo v danú chvíľu je reštaurácia plna. Ak to tam nemáte a situácia je že hosť da hanbi opýtať nič nove sa nenaučí. Ochutnal niečo nove ale mohol dostať viac ako len základnú potrebu, zahnať hlad. Táto drobnosť Vám môže hosťa prilákať znova.

Podobne je to pri koktailoch, malo ľudí pozná koktaily okrem tých famos koktailov na čelé s mojitom. Aj keď si objedná koktail z menu kde máte najstaršie koktaily ktoré boli ešte 100 rokov pred mojitom. Na názov ľahko zabudne. Vtedy ak neovláda čašníčka históriu koktailu by mal barman vyjsť zo svojho Revíra a priniesť ho hosťovi osobne a v krátkosti mu o ňom niečo porozprávať napríklad históriu, zaujímavosť.

 

Ak splníte všetky tieto body ponúknete hosťovi viac ako očakával. Vryjete sa mu do pamäte. A vždy keď sa stretne s týmito produktmi bude o niečo múdrejší a takmer vždy si spomenie kde sa to naučil. Aj keď o tom vy nebudete vedieť spravili ste z obyčajnej potreby – pamiatku.

Pridaj komentár