<cite> cite=""> <blockquoteadresapriemernýchadresanámakýtichu trápnemuvás narušilaWindows web hosting

Napíšte nám

Prihlásenie

Hudba a antihudba


Ťažký deň v práci, máte obednú prestávku alebo už ste konečne po práci, chcete sa dobre naobedovať respektíve navečerať. Vyberiete sa do nového podniku v ktorom ste ešte neboli. Otvoríte dvere obsluha Vás pekne pozdraví, usadíte sa prinesú Vám menu vy ste si s partnerom/partnerkou vybrali niečo dobre na jedenie a začnete sa rozprávať. V rozhovore Vás zrazu preruší 5 minútový dopravný servis komerčného radia a zrazu ste zabudli o čom ste sa rozprávali. Nepokazilo to Vašu večeru samozrejme nie ale táto drobnosť Vám narušila Vás rozhovor. Myslite si že to je v poriadku? Podľa mňa nie.

 

Naučíme sa ďalšiu vec ako rozlišovať dobre podniky od tých priemerných. Najväčšia chyba podnikov je že púšťajú komerčne radia, nikto pri večeri nie je zvedavý na správy, počasie, dopravný servis alebo reklamy ktoré v komerčných rádiách neustále chodia. Neútočím na radia ale myslím si že do dobrého podniku rádio nepatrí. Tak tiež do talianskej reštaurácie nepatria nie aké techno pop skladby. V Night clube tiež nebudete očakávať romantické slaďáky. Ak vojdem do kaviarne kde mi hra napríklad jazz, blues a nie rádio viem že som na správnom mieste.

 

V reštauráciách skúste naladiť príjemnú pomalú hudbu ktorá bude hrať len potichu aby zákazník v pozadí počul nie aký šum ale aby ho nerušila. Ak vlastnite alebo pracujete v bare ktorý v piatok večer žije skúste dať namixovať dj-ovi nie aký 6 7 hodinový set skladieb ktoré budú prispôsobené vašej predstave a konceptu vášho baru. Ak sa Vám to zdá drahé existuje milión aplikácii v ktorých si môžete zvoliť určitý štýl hudby a prispôsobiť ho vášmu podniku. Jednou z takýchto aplikácii je celosvetovo úspešná Spotify. Pre kaviarne by som odporučil stránku jazz rádio vo free verzii je tam krátka reklama ale reklama v cudzom jazyku je vždy menej rušivá ako Slovenské komerčne rádio s 10 skladbami dookola.

 

Predstavte si ázijskú reštauráciu so slovenským rádiom. Hrozne. Často krát v kaviarňach je využívaný YouTube. Aj to je jedna z možnosti ale dbajte na to aby sa nestala situácia že zákazník si sedí s partiou pri dobrom vínku a zrazu v celej kaviarni zavládne „sto infarktov týždenne, sto infarktov týždenne“ Ak už používate YouTube nainštalujte si aplikáciu na odstránenie reklám. A snažte sa vyvarovať trápnemu tichu v podniku.

 

Ps: slávne juboxy môžete hľadať v druhotriednych baroch a kaviarňach. Ak ho nájdete v podniku viete že majiteľ toho veľa o gastronómii nevie alebo je 10 rokov pozadu a tak bude vyzerať aj Vaša prepálené káva, cocktail a jedlo. ( česť výnimkám )

Ps2: Ak v niektorom podniku zazriete live piano, určite do neho okamžite choďte. Majiteľ si potrpí na spríjemnení atmosféry a to je posledný krok k doladeniu dokonalého podniku.

Pridaj komentár