trebasklamalialebonapíšteHostgator cancel hostingstarým pozvaníčinnosť akúkoľvekWindows hosting reviewsWindows web hosting

Napíšte nám

Prihlásenie

Zákazník vs Hosť


zakaznik_vs_host

Asi každý z nás už mal tu možnosť byt zákazníkom či už v obchode, v autoservise, na benzín pumpe, kúpalisku alebo v kaderníctve. No určite mnohí z Vás boli pozvaní k starým rodičom, na svadbu, rodinnú oslavu či len tak ste navštívili rodinných známych alebo priateľov. Moja otázka znie, kedy ste dostali väčšiu pozornosť a lepšiu starostlivosť ? Keď ste boli v roli zákazníka alebo keď ste boli v roli hosťa ? U mňa osobne, a určite budú aj viacerí so mnou súhlasiť, že ak ste hosť dostávate oveľa viac pozornosti a lepšie služby nech ide už o akúkoľvek činnosť. Prečo to tak je?

 

Pretože ako hosť ste boli pozvaný niekam, kde si nemáte robiť starosti, len si sadnúť a hostiteľ sa o Vás postará ako o kráľovskú rodinu. (Pokiaľ nie ste nežiadaná návšteva :) ) A takto to treba aplikovať aj v gastronómii. Každý hosť, ktorý vkročí do Vašej prevádzky, nebol pozvaný na žiadnu oslavu ani rodinnú večeru a preto sa rozhodol pozvať práve k Vám. Čo má byť pre Vás viac ako lichôtka keďže konkurencia je veľká. Mal na výber niekoľko ďalších podnikov v okolí ale vybral si práve Vás aby ste ho pohostili a ukázali svoje schopnosti. Pokiaľ ho budete brať ako keby prišiel k Vám domov a venujete mu svoj čas, postarajte sa o neho a mate vyhrane.

 

Žiaľ, máte len jednu šancu ho zaujať. Buď to zvládnete alebo ste sklamali. Druhá šanca sa málokedy dostaví.

 

PS: Spomeňte si, prečo ste od starej mami vždy odchádzali prejedený a s úsmevom na tvári :) Pretože bola skvelý hostiteľ.

Jedna reakcia na “Zákazník vs Hosť”

  1. Tomáš píše:

    Dobrý deň,
    plne súhlasím s týmto článkom, avšak vlastním jednu prevádzku a tak Vám chcem ponúknuť aj iný pohľad. Pokiaľ ide o personál, tak úloha čašníka, obsluhy je byť hostiteľ. Ľudia si často krát zamieňajú SLUHU s HOSTITEĽOM!!! Keď ideme na návšetevu k starej mame, tak sa tam správame slušne, zabávame sa a sme šťastní. Často krát, keď prídeme do podniku sme arogantní, máme nevhodné pripomienky a čo je najsmutnejšie vôbec si nevážime svojich hostiteľov, ktorý nás obsluhujú. Problém je na oboch stranách. Treba si to len uvedomiť!

Pridaj komentár